Killen i kön

Jag kom nyss hem från affären där en väldigt rolig situation uppstod, en sån situation som man inte hade velat missa men den är samtidigt så pinsam så att man lider lite själv när man skrattar åt det.

Jag står i kön till kassan och väntar på min tur och har en 13-14årig pojke, dessutom väldigt småväxt, precis framför mig i kön.

Jag ser honom plocka upp 3 dosor snus och 2 paket cigaretter på rullbandet och ser en tant bakom mig titta väldigt misstänksamt på honom samtidigt som man själv vet precis vad som kommer att hända. Han darrar lite i händerna sådär lagom och det förstärker ju inte direkt hans chanser att lyckas med sin lilla kupp.


Han kommer fram till kassan och en ung tjej sitter där. "Legitimation tack." säger hon direkt när den stackars pojkens snusdosor och cigarettpaket åker fram till henne.


"Japp.." säger han och försöker låta självsäker men låter tyvärr väldigt tonårig på rösten och sträcker fram sin legitimaton..


Självklart är det inte ett ID-kort eller ett körkort han har i handen, utan dessutom ett pass.


Herregud vad pinsamt det här kommer att bli tänker jag medans jag står där och ler lite lagom bakom honom för jag njuter ju samtidigt av denna situation med tanke på att jag bara är en åskådare som kommer att få gratis underhållning.

Hon tar passet, kollar på det väldigt mycket längre än man vanligtvis gör när man kollar någons legitimation, och sedan säger hon det självklara: "Det är inte du på den här bilden."

Skämta bort det lite snyggt nu tänker jag, så slipper du massa pinsamheter. Säg något i stil med "Man måste ju försöka iaf :)".


Nej nej, han drar till med världens mest meningslösa kontring med ännu mer darrig röst: "Jo, det är det visst :("


Kassören svarar: "Nej, det är din brorsa, jag känner honom förstår du."


Han plockar darrhänt tillbaka sina "varor" och välter ner några tuggummipaket under tiden sedan skyndar han sig ut från affären och alla nickar och skrattar lite lätt åt situationen, sedan kommer jag fram till kassan och köper ut ett cigarettpaket till min lillebror och är en rolig situation rikare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0